NOVOGODINŠNJE SNIŽENJE Želim popust
Novogodišnje odluke - kako ih donijeti i održati

Novogodišnje odluke - kako ih donijeti i održati

16. 12. 2020 5 min. čitanja

Donosite li iste odluke već nekoliko godina? Ove godine to promijenite!

"Sljedeće godine ću početi trčati!" "Od 1.1. prestajem jesti slatko!" "Sljedeće godine ću smršaviti!"
Jeste li ove rečenice izgovorili barem već par puta u životu, ali u najboljem slučaju, ostali im vjerni svega par dana, a u najgorem vaša transformacija iz snova nije ni započela?

Novogodišnje odluke

Bez obzira koliko smo tradicionalni, na kraju godine svi potpisujemo račune, pitamo se što smo mogli bolje napraviti i što bi mogli promijeniti u svom životu. Nova godina ispred nas se čini kao savršena prilika za promjenu i novi početak koji vodi prema ispunjenju naših snova. Najčešće odluke u svijetu fitnessa, su npr. "Napokon ću smršaviti", "Želim početi vježbati", "Početi ću trčati" ili "Od sutra jedem zdravo". Zašto ove odluke obično ne upale? Nakon čitanja ovog članka napokon ćete znati zašto!

Kako se držati naših odluka?

  • Donesite odluke kojih se zapravo možete držati

Izgubiti 20 kilograma mjesečno ili istrčati maraton do ožujka je nemoguće! Osim toga, žene s figurom jabuke nikada neće imati figuru pješčanog sata. Postavite si ciljeve koji su racionalni i u skladu s vašim sposobnostima, vještinama i genetskim predispozicijama.

  • Odredite podciljeve (manje i jednostavnije za ostvariti)

Ako imate velike ciljeve (a to nije loše, naprotiv!) razbijte ih na manje ciljeve, koje je lakše postići. Želite li izgubiti 15 kg masnog tkiva? Fokusirajte se na gubljenje 1 do 2 kilograma mjesečno.
Postaviti prevelike ciljeve vas može demotivirati jer čak i unutar 6 mjeseci nećete vidjeti veliki napredak. Manji ciljevi mogu riješiti ovaj problem. Oni će vas motivirati da dosegnete i veće.

  • Odredite ciljeve koje stvarno želite ostvariti

“Pa valjda si neću za cilj postaviti nešto što stvarno ne želim i postići?” To ima smisla, ali mnogi naši ciljevi se ne temelje isključivo na unutarnjim uvjerenjima, već na očekivanjima okoline u kojoj živimo ili osjećaju dužnosti da bi trebali biti netko drugi. Da li vi stvarno smatrate da imate par kilograma viška ili želite smršaviti jer vam je prijatelj rekao da vam se guza malo proširila od zadnjeg susreta? Da li stvarno želite prestati jesti meso i znate li zašto ili samo pratite pomodni trend? Samo ako možete obrazložiti svoje ciljeve i obrazloženja se temelje na vašim vlastitim uvjerenjima, onda to i napravite.

  • Imajte na umu da su ciljevi specificirani ili mjerljivi

"Hodati ću" ili "Želim ojačati." nisu dobro postavljeni ciljevi, za razliku od "Redovno ću raditi svaki ponedjeljak i četvrtak počevši od sutra."
Pobrinite se da sve odluke budu na neki način mjerljive i, ako je ikako moguće, imaju zacrtan vremenski period u kojem ih želite ostvariti (skinem određenu kilažu u određenom periodu, otrčim određenu kilometražu u određenom periodu...).

  • Budite specifični

Ako odlučite početi vježbati odredite u kojoj teratani, na koje sate ćete ići, i idealno kojim danima i u kojem terminu. Što su vaši ciljevi specifičniji i zacrtani u što jasnijoj formi to ćete ih jednostavnije ostvariti.

  • Nemojte reći "Volio bih" već "Hoću"

Prava odluka nikad ne počinje riječima volio bih ili želim. Nema "Želim izgubiti 2 kilograma". Jednostavno recite “Izgubiti ću dva kilograma!“ Ovo će vas automatski psihički pripremiti na uspjeh.

  • Zamislite kako će biti kad ostvarite svoje ciljeve

Zamislite se u onim trapericama u koje ne možete ući već dvije godine, u haljini iz snova koja vam savršeno pristaje, znojne ali sretne iza uspješnog polu-maratona. Kako je primiti potvrdu od liječnika da su vam se vrijednosti krvnog tlaka napokon snizile. Ovo će vam biti idealna motivacija.

  • Djelujte odmah

Želite li početi sa CrosFitom? Pogledajte web stranicu danas, upišite se za prvu lekciju. Želite li smanjiti količinu dodanog šećera u svojoj prehrani? Odmah bacite čokoladu iz smočnice (naravno ne u sebe) i zamijenite je s mnogo voća i povrća.
Jednom kada ste zacrtali svoj cilj, razmislite koji je prvi korak koji možete poduzeti odmah. Makar i najmanji. Iskoristite početnu motivaciju i uzbuđenje promjenom. Sljedećeg dana će vam biti puno lakše nastaviti ako započnete odmah.

  • Recite ljudima oko sebe za svoju odluku

Ako prijateljima i obitelji pričate o novoj odluci, riskirate da vas uskoro pitaju "Onda, kako ide s vježbanjem?", a to želite! Nećete htjeti priznati da ste odustali od teretane i zdrave prehrane. Kada dođe trenutak u kojem ćete poželjeti prekršiti odluku, kada inicijalna motivacija više nije dovoljna (a taj trenutak će sigurno doći), ljudi oko vas će vas podsjetiti na odgovornost koju imate prema sebi.
A osim toga, kada se sreća uspjeha dijeli ona se zapravo udvostručuje.

Što ćete konačno postići?

Napisala Andrea Skolková


Lifestyle