Što nositi za zimske treninge

Što nositi za zimske treninge

25. 11. 2020 4 min. čitanja

Znate li što odjenuti za zimski trening? Prava odjeća u hladnim danima može vas zaštititi od ozljeda, pa čak i poboljšati kvalitetu treninga.

Na prvi pogled, odgovor izgleda očigledan. Jednostavno, odaberite topliju odjeću ili dodajte još slojeva i to je to, ali zapravo to nije tako.

Odjeća i treniranje zimi

Za treniranje na temparaturama blizu nule, trebali bi imati posebnu odjeću koju iz dubina svojeg ormara izvlačite s pojavom prvog leda, a spremate s dolaskom travnja.

Prava odjeća za zimski trening osigurati će vam udobnost. Neće vam biti hladno, ali istovremeno nećete se ni pregrijati tijekom vježbanja. Može spriječiti ozebline, prehladu, bolove u zglobovima, istezanje mišića ili čak pucanje mišića.

Dakle, što nositi zimi? Prvo, osvrnimo se na vježbe na otvorenom, a u nastavku ćete naći savjete kako se obući za zimski trening u teretani.

Glava

Imajte na umu, da dosta topline gubite kroz glavu. Čak i ako vam je kosa gusta, nemojte se oslanjati isključivo na nju i odaberite kapu koja će vam zaštititi uši i grijati glavu. Izbjegnite neugodne bolove u ušima nakon trčanja i osjećaj pritiska u glavi. Odaberite kapu koja vam dobro pristaje, pravilno sjedi na glavi te ju nećete morati stalno podizati s tla tijekom treninga. Šešire zadržite za zimsku zabavu i šetnje, kape su prikladnije za sport.

Vrat

Čak i vrat je bitno zaštititi. Bolje ćete disati i izbjeći prehladu te hladan zrak u plućima. Ako vrat ostavite nezaštićen, podsvjesno ćete se štititi od hladnoće grčenjem mišića, a tako kruti trapezoidi mogu biti prilično neugodni sljedećih nekoliko dana. Ne zaboravite na šal, maramu za vrat ili kapuljaču (kod većih mrazeva).

Iznad struka

Zimi, donji sloj bi trebao biti funkcionalna majica dugih rukava koja odvodi znoj i grije vas.

Ako su temperature ispod ništice, s dosta vjetra ili kiše, cijeniti ćete srednji sloj tj. gornjeg dijela trenirke. Idealne su one od flisa koje odvode znoj, griju vas, ali istodobno ne dovode do pregrijavanja.

Sa svakim dodatnih slojem, imajte na umu na ćete biti malo “glomazniji”, tako da će vam jakna možda trebati broj veća. Jakna koju stavljate kao zadnji sloj bi trebala biti lagana, prozračna i vodootporna.

Ruke

Ruke bi trebali zaštititi rukavicama, a iako ćete se sjećati toplo nemojte ih skidati. Mogu vam reći iz vlastitog iskustva da ozebline na rukama mogu jako boljeti kada se vratite na toplo.

Ispod struka

Moderne tople sportske tajice su toliko sofisticirane da vam pružaju osjećaj druge kože, griju vam noge, ali istodobno sprječavaju pregrijavanje, odvode znoj i izgledaju jako pomodno.

Stopala

Obuću prilagodite sportu i terenu kojim se krećete. Ako postoji opasnost od leda, odaberite obuću sa grubljim i hrapavim potplatom koji se previše ne kliže. Bez obzira, budite oprezni pri svakom koraku.
Odaberite kvalitetne čarape i definitivno izbjegavajte moderne čarape sa sličicama, i umjesto toga uložite u kvalitetne, funkcionalne čarape, koje osiguravaju pravilnu termoregulaciju, dugo traju, lagane su i satkane od finih vlakana, tako da nećete ni primjetiti da ih nosite.

Donje rublje

Jakna, majica, tajice, to je sve jasno, ali priznajte tko od vas nosi čipkaste gače ili najdraže bokserice na trening i pri tom ne misli da bi donje rublje za trening trebalo bit posebno? Ono bi vam trebalo pružiti maksimalnu udobnost, bez ikakvog trenja i jednostavno vam pristajati poput vlastite kože.

Važan dio zimskog donjeg rublja je majica bez rukava ili kompresijska majica koju zataknete u hlače da bi zaštitili leđa od hladnoće i posljedićne boli ili urinarne infekcije.

Odjeća za vježbanje u zatvorenom

Možda će vas iznenaditi, ali zimi bi trebali promijeniti garderobu čak i za vježbanje u teretani kao i bilo koji sport u zatvorenom.
S dolaskom nižih temperatura, stavite trenirke u svoje sportske torbe, koje ćete nositi prije zagrijavanja i rastezanja.

Nije preporučeno nositi majice bez rukava i kratke hlače tijekom treninga. Zimi, odaberite majice dugih rukava i tajice, tj. muške tajice s hlačicama, tako da su vam svi zglobovi (ramena, koljena, kukovi) zagrijani.

Ne zaboravite se zagrijati

Iako će vam biti toplo u primjerenoj zimskoj odjeći za trening, imajte na umu da se i dalje morate zagrijati iznutra, a zimi morate obratiti još više pažnje na pravilno zagrijavanje i rastezanje nego inače.


Recenzije